Stroje
Gekkou
Gekkou v překladu znamená "měsíční svit". Jde o malý biomechanický Metal Gear s umělou inteligencí. Jeho vrchní část je mechanická - obsahuje všemožné sensory a jakési chapadlo , kterým může držet a scanovat předměty nebo i útočit. V jeho horní části je řídící centrum. Nohy Gekkou jsou biologické, koluje v nich krev. Mají ohromnou sílu, díky nim mohou Gekkou skákat do obrovských výšek, nemluvě o rychlém pohybu. Gekkou má i střelné zbraně. Když vyčistí nějakou oblast od nepřátel, tak si "uprdnou" zelený plyn, který dává ostatním Gekkou vědet, že je oblast čistá. Do nepřátelského teritoria je vojáci vozí v nákladních autech. Nejzranitelnějšími místy jsou nohy a "zadek".


Útočná křídla
Ve videoprezentaci dema MGS4 jsme mohli vidět jak několik "útočných křídel" zaútočilo na budovu v pozadí. Tyto stroje jsou útočným robotem, stejně jako Gekkous až na to, že se mohou pohybovat ve vzduchu. Útočí raketami nebo prudkým nárazem do svého nepřítele. Stejná křídla má k sobě připevněná Raging Raven z jednotky Beauty and the Beast.

Metal Gear Mark II
Metal Gear Mark II je napodobenina malého Metal Gearu, který se poprvé objevil ve hře Snatcher. Jeho tvůrcem je pravděpodobně Otacon. Tento malý robůtek následuje Snaka při jeho misi a dodává mu potřebnou munici. Má podobné chapadlo jako Gekkou, díky kterému může na nepřátele útočit elektrickým šokem. Hráč může Metal Gear ovládat sám nebo ho může ovládat na dálku Otacon. Chcete-li vidět Metal Gear Mark II v plné kráse, podívejte se na tento render.
Codec
Metal Gear Mark II slouží také jako náhrada Codecu, funguje podobně jako videofon. Člověk vidí obraz osoby, se kterou komunikuje v reálném čase. V MGS4 tento obraz nebude renderovaný, ale kompletně 3D. Skvělou vychytávkou Codecu je to, že můžete přetáčet dopředu i dozadu všechny zprávy, protože se vám automaticky ukládají do paměti. Po stisknutí kolečka během rozhovoru se Snakovi vybaví vzpomínky například na události ze Shadow Moses. Takže když se například Otacon baví se Snakem o Meryl a stiknete kolečko, zobrazí se vám na obrazovce screenshot nebo artwork Meryl z MGS1.
Obrázky Codecu:


Solid Eye System
Solid Eye je další Snakova pomůcka, kterou vyrobil pravděpodobně Otacon. Po zapnutí se mu před okem zobrazí zanalyzované prostředí, ve kterém se právě nachází. Jeho součástí je radar, který dokáže odlišit životní formy od neživých předmětů a detekovat nepřátele. Zobrazuje i právě zvolenou zbraň a předmět. Předpokládá se, že bude zobrazovat i Camo Index, který známe z MGS3. Raidenův exoskeleton má dvojitý Solid Eye system, který zakrývá jeho oči. Raiden ale může kdykoliv otevřít svou "helmu" a tak dát Solid Eye na stranu, aby viděl vlastníma očima. Solid Eye taktéž používají všechny členky Beauty and the Beast kromě Raging Raven.


